Sunday, May 24, 2015

[ TERBAKAR BACA NI!.... ] - OLEH : QIMIE

Dulu dia ex dealer kami. Namanya Qimie. Sekarang dia dah ada bisnes sendiri. Walaupun dah tak buat bisnes kek ini, saya pasti ada yang dipelajari semasa bersama team kami dulu terutamanya under STOKIS KL.
Apa agaknya yang dipelajari? Nak belajar jugak? Jom sertai keluarga Anis Food. Stokis kami berada di seluruh negara untuk membantu anda 

--------------------------------------------------------------------------------------------

REPOST.

 




[ TERBAKAR BACA NI!.... ]
Assalamualaikummm semuaaaa. Yeeee saya nak share something pasal saya dan bisnes Anis Chocolate jugak! Hehehehehe.
Kisah bermula pasal ACMC ni bulan April tak silap saya sebab yang saya ingat kawan saya yang 'paksa' saya tu asyik cakap pasal bisnes ACMC dah 8 bulan. Dia asyik pujuk saya untuk buat bisnes tu. Kita masa tu EGO!
Kek coklat??? 
Untung seringgit?....Rm 1?.

Eeeee....tak nak laa!!...
Tapi kawan saya tu constantly 'paksa' saya sebab dia nak bantu saya bina hidup baru lepas saya accident. Dia cakap "okay, nanti aku bawak kau g 1 tempat".
Bulan 12 dia pon bawak saya pergi Seminar Percuma DAO di Times Square. Dalam talk tu takde sebut pasal ACMC, tapi saya tetibe jadi mcm boyo (buaya) semangat tu bila DAO asyik hentam je orang x kisah manusia sempurna mahupon OKU cm saya ni. Kita rse tercabar betol. 
😡
. ( kat bawah tu gambar saya ) Ngehehehe.

Taw x? Saya siap nak jual kete lagi lepas dari kelas tu dek nak poei ke koleh IMKK. Kawan saya terkejut dan dia suh saya sabar dulu. Be rasional. Jd sy pon okayyy!
Disebabkan 'kepoyoan' dia asyik dok cite psl Anis Chocolate ni, balik tu saya google terus no contact acmc. Saya jumpa no En Nizam.
Saya pon call dan En Nizam pon kata kalau Gombak, En Najib jaga. Okay, sy pon ckp eh. PM pon jual kek ke? Ekekekeke....
Okay saya pon call En Najib. Dengan sewenang-wenangnya beliau menjemput saya hadir ke markas. Saya pon hadir tapi kek habihhhhh!...
En Najib pon menerangkan pelbagai 'rahsia' berkenaan bisnes ACMC. Saya pon terus.. Wow wow! Saya cakap okay. En Najib kata kek tak sampai lagi.
Pup!
Saya call En Nizam. SANGGUP! Menyetat enjin keto (yang hampir dijual tu) dan langsung meneruskan perjalanan ke Shah Alam. Hehehe. Jumpa Bro Nizam dan dapat la first 50 cakes.Sanggup tu, g Shah Alam taw.... Bila semangat ada, kita mesti buat kerja GILA! Hehehehe.
Esok tu terus pasak 2 kedai. Yang lain sume saya bagi orang rasa dulu. Saya percaya lurus-lurus je ape En Najib n En Nizam pesan. (Dorang cakap bagi je orang rase dulu, ni jampi nak cepat dapat new order). Saya pun buatla!..
Dan memang betolllll!
Hehehe. Doyon-doyon order datang lepas tu. Itu yang berani gi KLCC tu malam tahun baru. Dapat jual 200pcs cakesssssss! Hehehehe.
Seronoknya rase mase tu. Saya dibantu oleh askar-askar kecil saya masa di KLCC. Next week je terus bawak pi mandi kat PD. Bawak diorang mandi, saya pulak jual. Hehehe.
1 jam 1/2, habis 90 kek!.. Hati mula berkocak-kocak, "kalau tau bawak 1000 kek". hehehe. Tp mestila itu rezeki. Kita tak sangka sambutan macam tu dapatnya ponnnn. Sekarang kedai saya ada 11 yang mana ke-11 ni semua setia mghabiskan kek yang dihantar.
Dan paling menarik, salah satu outlet saya iaitu Restoran Sunan Drajat buat birthday hari Jumaat dan Sabtu ni. Diorang order 100 kek untuk bagi hadiah kat customers yg makan di situ pada 2 hari tersebut. So, jemputla datang. Heeeeeeee
💖
Terrrbaekkk Qimie!!...
💖

0 comments:

Post a Comment