Wednesday, March 31, 2010

Untuk anak2 mama & papa..Adamarisya...

Salam..post ini mama tujukan untuk anak2 mama dan papa...Adam Haqimy,Arissa Sophia dan Aisya Sophia..

Masa abang dan adik dan aisya baca posting mama ni,mungkin mama dan papa dlm perjalanan ke KT, ataupun mungkin mama dan papa dah sampai ke P.Redang..Mama dan papa nak mintak maaf sebab tak bawak semua anak2 mama dan papa bersama ke P.Redang..macam abang dan adik selalu tanya "kenapa mama dan papa nak ke PR,kenapa tak boleh ikut?".Tak boleh sayang, pulau tu sangat jauh..tak macam Pulau Sapi yg kita pi baru2 ni..botnya kecik..yg penting budak2 bawah umur 12 tahun tak dibenarkan ke sana..takpa, nanti bila dah umuq 13 tahun kita pi pulak kay..

Last 10 years mama dan papa dah ke Pulau Redang,masa tu baru kawin..jadi kali ni mama dan papa ke sana lagi nak celebrate anniversary..Walaupun mama sgt2 berbelah bahagi hati mama nak tinggalkan ketiga2 anak kesayangan mama, tapi mama dan papa terpaksa berkorban..lagipun bukan lama,3 hari ja..jgn risau kay,bukan sebulan..2 bulan..sat je,pejam celik pejam celik,nanti mama dan papa balik lah..cuba abg dan adik fikir,pengorbanan kak warti dan kak nikhla lagi dasyat,boleh tinggalkan anak2 bertahun2 disebabkan nak mencari uwang (duit) utk anak2 depa..kan?

Dulu kalau nak kemana2 berdua dgn papa,mama dan papa selalu tulis surat pesanan utk abg dan adik...kali ni mama dan papa nak abadikan dlm BLOG ni..sure abg,adik dan aisya happy..

Jangan sedih ya,mama dan papa perlukan masa berdua..dah lama tak sembang lama2 berdua,nak makan suap2 ke..hehehe...mama dan papa terpaksa berkorban tinggalkan anak2 kesayangan utk menjadikan kita keluarga yg lebih bahagia kay..

Masa mama dan papa tak dak ni,abg adik dan aisya kena dengaq cakap Wan,Mak Tok,Kak Warti dan Kak Nikhla tau...jgn sekali2 melawan cakap depa.Tq to mak tok dan wan sebab mai temankan abg adik dan aisya..Tq jugak utk mummy dan pakcaq kalau tolong bawak abg dan adik ke kumon..juga tq utk mama nisya(aunty syakilla) tolong hantar dan amik adik dan abang ke sekolah.Jangan bangun lambat kay,nanti mama nisya tinggai abg dan adik..

Paling penting, masa mama dan papa takdak ni..jgn lupa SOLAT! Mama tak dak utk nak ingatkan abg dan adik..nanti mama pesan pada Mak tok,wan,kak nikhla dan kak warti..bila depa suh solat terus solat kay..No watching tv masa maghrib..utk abang, tak leh main PS2 ye khamis n jumaat ni..bagi chance mak tok dan wan nak tgk tv..lagipun nanti mama takut abg tidoq lambat..bangun awai pleasee...adik mama tak risau,adik pandai buat jadual sendiri..cuma balik sekolah kena makan nasik kay..kalau tak mau banyak, sikit pun tak pa,nanti masuk angin..apa yg wan dan maktok masak kena makan..jgn pilih2 makan kay..bersyukur kita ada makanan..ingat cerita org Palestin?

Utk aisya pulak..mesti aisya nangis malam2 ingatkan mama..3 malam mama tak dapat susukan aisya..mama sangat sedih..tapi mama kuatkan hati,mama tau aisya pun baby yg sgt kuat semangat macam mama jugak kan..takpa, mama tinggalkan baju mama yg tak basuh lagi utk aisya hehe..aisya jgn menyusahkan semua org kay sya..3 hari saja..dulu mama pernah hantaq abang balik ke penang tok dan ummi jaga seminggu..masa tu abg baby lagi..aisya 3 hari saja..berkali2 mama dah cerita kat aisya tentang ni esp masa aisya nak tidoq, selalunya aisya akan kata "tak nak..." tapi mama tau aisya tak akan marah mama kalau aisya faham mama dan papa buat ni utk kebaikan semua..mama dan papa perlu RECHARGE!..kalau tak faham recharge tu apa,nanti mama balik mama cerita kay..

Okaylah,utk anak2 kesayangan mama dan papa..Abang,adik, dan aisya..enjoy yrself masa mama dan papa tak dak ni..hehe..nanti mama papa balik kita enjoy sama2 kay...

Pleaseee...abang dan adik jgn lupa solat 5 waktu dan baca yaasin khamis malam kay..

We love u so much!!!

1 comments:

  1. Salam, dah berkali2 sy baca blog ni. Prihatin betul mama ni. Patutla bleh berjaya dlm pelbagai bidang.Bertuahnye family ni!

    ReplyDelete