Friday, September 26, 2014

[ Luahan hati seorang yang meninggalkan kerjaya dan berbisnes ]

Petikan luahan hati hamba Allah yang meninggalkan kerjaya dan berbisnes.

Salam,

Saya sangat terharu dan tertarik dengan kata-kata nasihat yang begitu inspiring....yang saya sangat perlukan ketika perniagaan francais saya boleh dianggap sebagai satu liabiliti kepada saya.

Tapi saya tak nak kerja balik sebagai lawyer..takkan nak patah balik...bak kata tuan/puan..setiap kesusahan itu adalah nikmat..dan tujuan saya berhenti atas faktor kesihatan ayah (memandangkan saya jer anak yg tinggal) dan mulakan perniagaan adalah nikmat yang paling berharga sebab tak perlu apply cuti dgn majikan dan temankan ayah pergi buat check up dgn senang hati tanpa ada gangguan dari ofis tanya fail itu dan ini:)

Dulu saya terlalu fokus kepada persoalan kenapa susah @ terlalu fokus pada masalah...sekarang dengan kata - kata semangat DAO & tuan/puan banyak buka mata saya agar fokus kepada solution. Memang kalau fikir masalah tension dibuatnya.

Saya berdoa dan alhamdulillah Allah bukakan jalan sedikit demi sedikit untuk saya plan dan menimba ilmu demi untuk achieve impian saya.

Salam Ramadhan & Salam Aidilfitri.

0 comments:

Post a Comment