Friday, September 26, 2014

THE POWER OF SEDEKAH - oleh Najib

THE POWER OF SEDEKAH
Oleh : Najib Stokis KL

Cerita ini adalah perkongsian dari Stokis KL Tuan Najib.

Sedang minum sorang-sorang ada seorang pakcik datang bawak fail derma buat masjid kat Thailand.

Saya tanya banyak lagi ke tak siap masjid tu. Pakcik tu jawab banyak lagi nak beli simen dan batu tiles....

Saya pun seluk poket dan terus beri kat pakcik tu (besar pada saya jumlahnya). Lepas tu pakcik simpan duit, dia hulur salam sambil berkata "Kita jumpa nanti di mahkamah Allah".......meremang bulu roma saya masa tu bila dengar mahkamah.Macam buat salah pulak.

Pendek cerita malam tu saya closing dapat jualan tertinggi RM4k. Saya yakin sedekah itu adalah kunci rezeki. Terima kasih kepada yang mengajar saya tentang The power of Sedekah!!...
 

0 comments:

Post a Comment